Tikrinant techninę transporto priemonės būklę, reikalaujama, jog nebūtų stiklo pažeidimų, trukdančių matyti kelią. Jei įtrūkimas netrukdo, neretai pamirštama: laiku nesutaisius įtrūkimo, jis gali išplisti per visą stiklą. Pažeistas transporto priemonės stiklas praranda apie 90% tvirtumo, todėl net ir nedidelis įtrūkimas gali išplisti neprognozuojama kryptimi. Tuomet jį sutaisyti jau nebeįmanoma, ir stiklą teks keisti nauju.
Mažas įtrūkimas – dideli nuostoliai
Stiklas įtrūksta visai netikėtai ir dažniausiai pačiu netinkamiausiu laiku. Tai gali tapti didele problema keleivių ir krovinių vežėjams, nes:
- sutrikdomas paslaugų teikimas – tenka laukti, kol stiklas bus pakeistas arba turi būti keičiama transporto priemonė ir tik tada tęsiama kelionė. Tai ypač aktualu tarptautiniams vežimams;
- tenka daryti staigius ir netikėtus pakeitimus vežimo grafikuose – grafikai yra sudėlioti minučių tikslumu, todėl netikėti nesklandumai gali sukelti rimtų ir nemalonių pasekmių, tokių kaip vėlavimas į lėktuvą, ekskursijų atšaukimas ir pan. ;
- dėl skubaus remonto išauga išlaidos paslaugoms – kadangi tenka skubiai keisti arba stiklą, arba transporto priemonę, išauga vežimo paslaugų kainos, nes papildomai kainuoja degalai, vairuotojo darbo užmokestis, laikas ir kitos nenumatytos sąnaudos.
Ar galima išvengti stiklo įtrūkimo?
Pirmiausia reikia pasirūpinti, kad stiklo kokybė atitiktų aukščiausius originalaus detalių gamintojo (OEM) reikalavimus. Pakeistas stiklas turi atitikti tokius pačius reikalavimus ir atlikti tas pačias funkcijas, kaip ir ankstesnis.
Po pakeitimo kai kurie stiklai patiria didelį spaudimą arba gniuždymą. Taip dažniausiai nutinka su stiklais, pagamintas ne pagal OEM specifikacijas.
Tokius dažnai pigiai kainuojančius stiklus gamina trečiųjų šalių gamintojai, kopijuodami originalus. Tačiau jų gamyboje trūksta daug svarbios ir būtinos originalaus stiklo gamintojo informacijos: tikslių matmenų ir leisti leistinų tolerancijų, iš anksto nustatytų gamybos normų bei standartų ir kt.
Todėl ir tikimybė, jog toks stiklas tarnaus tiek pat laiko kaip ir originalus, mažesnė, o įtrūkimo tikimybė – didesnė.
Išeitis – rinktis pripažintų gamintojų produkciją
Priežastis, kodėl autobusų nuomos ir krovinių vežimo versle reikia rinktis originalius stiklus, labai aiški: keleiviams turi būti užtikrinama kelionė be trukdžių ir suteikiamas visiškas komfortas. Krovinys turi būti pristatytas laiku ir planuotomis sąnaudomis.
Štai kodėl geriausi autobusų ir sunkvežimių gamintojai reikalauja patikimų, ilgametę darbo patirtį turinčių ir kokybę užtikrinančių stiklų gamintojų. Vienas iš tokių – pasaulinis stiklų gamintojas „Pilkington“, kurio kokybės kontrolė leidžia visiškai pasitikėti, jog bus pristatytas stiklas, atitinkantis paviršiaus ir formos techninius reikalavimus.
Oficialus „Pilkington“ gaminių platintojas Lietuvoje – automobilių stiklų centras Evelkas.
Kiekvienas į transporto priemonę įstatytas stiklas privalo būti sertifikuotas. Evelko parduodami transporto priemonių stiklai turi Europos standarto E43R pripažinimo (sertifikavimo) ženklą, kuris suteikiamas gaminiui, atitinkančiam visus kokybės ir saugumo standartus.
Keisdami stiklą automobilių stiklų centre Evelkas, galite būti tikri, jog jis atitiks visus standartus, o darbas bus atliktas patikimai, saugiai ir tinkamomis sąlygomis. Evelkas taip pat užtikrina, jog stiklo remonto paslaugos bus atliktos laiku įmonės dirbtuvėse arba kliento patalpose bei suteikta pagalba užsienio valstybėse.