Kodėl skyla automobilių stiklai?

Posted on Posted in Uncategorized

Pirmasis priekinis automobilio stiklas buvo įmontuotas XX amžiaus pradžioje. Šis automobilio atributas suteikė automobiliams prabangos, tačiau jo pagrindinė funkcija buvo viena – apsaugoti vairuotoją nuo vėjo. 1919 metais jau 90% automobilių turėjo visus stiklus. Automobilį vairuoti tapo malonu bet kokiu oru, bet kokiu keliu.

Pagrindinės automobilių stiklų atliekamos funkcijos iki šių laikų kiek pakito: Dabar pagrindinė jų funkcija yra užtikrinti keleivių saugumą, tačiau išlaikyti ir kitas aktualias savybes, t.y. apsaugoti nuo vėjo, lietaus, dulkių, bei garantuoti puikų matomumą.

Šiuolaikiniuose automobiliuose stiklai privalo atitikti aukštus standartus: laboratorijose matuojamas jų mechaninis atsparumas, optinė stiklo kokybė, laminuoto priekinio stiklo stiprumas, jo reakcija į smūgius bei praleidžiamos išorinės šviesos procentinis dydis ir t.t. Nors daugeliui atrodo, kad stiklai yra labai trapūs, tačiau jie atlieka itin svarbų vaidmenį išlaikant automobilio kėbulo standumą, pagerinant aerodinamiką bei žinoma saugumo funkciją. Dažniausiai stiklai dūžta eismo įvykių metu, arba įsikišus tretiesiems asmenis (pažeidžiant stiklus sąmoningai). Tačiau pasitaiko atvejų kai stiklai įskyla ar dūžta dėl vairuotojams nežinomų priežasčių. Kodėl taip atsitinka padės išsiaiškinti automobilių stiklų rinkoje daugiau nei du dešimtmečius dirbantis įmonės UAB „EVELKAS“ AutoStiklų centro prezidentas Evaldas Zasimauskas.

Dažniausiai pasitaikantys stiklo pažeidimai atsiranda nuo akmenukų, „atskriejusių“ iš po kitų automobilių ratų. Vairuotojai dažnai šių pažeidimų iš karto nepastebi ir mano, kad stiklas įskilo savaime. Visgi, yra kelios situacijos, kurių metu pažeidžiamas stiklas. Būtent apie jas ir norime informuoti vairuotojus, bei padėti rūpintis jų automobilių stiklais, kad kuo rečiau tektų susidurti su  stiklo keitimo bei remonto paslaugomis ir stiklų tarnavimo laiką pratęsti kiek įmanoma ilgiau.

     

Korozija

Rūdys, korozija ant kėbulo dažniausiai pasitaiko senesnių gamybos metų automobiliams. Nekokybiškai atlikti kėbulo remonto darbai taip pat iššaukia korozijos židinius. Rūdys ima „kelti“ stiklą, dėl sąlyčio su stiklu, ima į jį trintis ir galiausiai išsiplėtę rūdžių židiniai gali atsiremti į stiklą, ir stuktelėjus automobilio ratu į duobę priekinis stiklas gali skilti. Šis reiškinys dažniausiai sutinkamas, kai automobilio stiklai keičiami neprofesionaliuose taškuose, kadangi stiklų serviso specialistai turi pasirūpinti kėbulo būkle prieš keičiant stiklą, o esant stipriai paveikto korozijos stiklo išvis negalima keisti neatlikus kėbulo restauracijos darbų.

 

Staigi temperatūros kaita

Staigus temperatūrų skirtumas šiltuoju ir šaltuoju metų laiku, automobilio priekinis ar galinis stiklas gali įskilti visiškai netikėtai. Karštą dieną, sumanius įkaitusį automobilį nuplauti šaltu vandeniu. Arba žiemą norint greičiau nuvalyti apšalusius stiklus, užpylus karšto vandens. Tokiu atveju geriausia stiklus atitirpinti su tam skirtais autokosmetikos bei auto-chemijos produktais.

 

Netaisyklinga kėbulo geometrija

Stiklas šaltą žiemos dieną gali sprogti ir dėl neteisingos automobilio kėbulo geometrijos. Jeigu automobilis buvo patyręs stiprią avariją, o geometrija nebuvo iki galo atstatyta. Įjungus galinio stiklo šildymą, stiklas skirtingose vietose gauna ne vienodą įtempimą, dėl kurio gali skilti ar net sprogti (subyrėti).

 

 

Stiklo valymas žiemą

Stiklo – ledo grandikliai turi būti pritaikyti stiklo valymui. Dažnai vairuotojai pasitelkia kūrybinę fantaziją bei bando pritaikyti įvairius įrankius ledui nuo stiklo valyti. Vienareikšmiškai stiklams kenkia bet kokie metaliniai ledo grandikliai ar tam nepritaikyti įrankiai. Jie suraižo stiklą, atsiranda smulkūs mikro įtrūkimai, vėliau iššaukiantys stiklo skilimą. Todėl kitą kartą prieš naudodami nuolaidų korteles ar po ranka papuolusį plokščią įrankį gerai susimąstykite, ir geriau įsigykite kokybišką plastikinį ar guminį ledo grandiklį.

 

Kelio duobės

Kelio duobės ne ką mažiau baisios Jūsų automobilio stiklui, kaip ir važiuoklei. Vairuotojui automobilio ratu pataikius į kelio duobę, stiprus smūgis, gali iššaukti stiklo įtrūkimą, tačiau šis reiškinys dažniausiai sutinkamas tik tuo atveju, kai stiklas buvo pažeistas mikro įtrūkimais dėl netinkamos jo priežiūros.

 

 

Stiklo valytuvai

Viena iš nemaloniausių priežasčių. Mūsų servise retkarčiais sulaukiama klientų, kurie keisdami stiklo valytuvų šluoteles netyčia paleidžia valytuvų tvirtinimus, kuomet yra keičiamos šluotelės. Todėl šį darbą reikia atlikti atidžiai, nes valytuvo šluotelių keitimas gali netikėtai pabrangti. Visgi, patariame valytuvų šluoteles keisti reguliariai, bent du kartus į metus, kadangi nusidėvėję valytuvai gali pažeisti stiklą, o atsiradę smulkūs mikro įbrėžimai – gali apsunkinti matomumą saulėtą dieną.