AutoStiklų centro Evelkas meistrai, kasdien keisdami automobilių stiklus, pastebi vieną iš dažniausiai pasitaikančių problemų – automobilių stiklų keitimo reikalavimų ir rekomendacijų nesilaikymą.
Automobilių stiklai yra konstrukcinės kėbulo dalys. Įklijuotas automobilio priekinis stiklas suteikia iki 40 % didesnį konstrukcijos tvirtumą.
Kaip žinoma, važiuojant automobiliu, stiklus veikia stipri pasipriešinimo jėga. Nuo stiklo įklijavimo kokybės priklausys, ar klijai laikys tvirtai, ar per siūles nepradės tekėti vanduo, ar nebus trikdomas radijo, navigacijos sistemų veikimas ir pan.
Įklijuojant stiklą reikia laikytis šių reikalavimų:
1. Stiklo negalima keisti nekontroliuojamomis aplinkos sąlygomis – klijuojamą paviršių būtina apsaugoti nuo dulkių, lietaus, sniego ir t.t.
2. Stiklų klijavimui gali būti naudojami dviejų rūšių klijai: vieno arba dviejų komponentų. Klijų džiūvimą sąlygoja šiluma ir drėgmė. Remiantis klijų gamintojų rekomendacijomis, idealios klijavimo sąlygos: temperatūra +22-23°C, santykinė oro drėgmė – 50 %.
- Klijuojant vienkomponenčiais klijais, išlaikius šiuos reikalavimus, automobilį dažniausiai galima eksploatuoti po ~ 2-6 h (priklausomai nuo to, ar automobilyje yra oro pagalvių, ir kt. sąlygų ), o klijai visiškai sustingsta po 3 – 4 parų.
- Dviejų komponentų klijai gali užtikrinti greitesnį transporto priemonės eksploatavimą – klijų techninėse instrukcijose nurodama, kad esant idealioms sąlygoms, dažniausiai jau po 1 h galima išvykti iš autoserviso. Tačiau šie klijai yra brangesni, reikalaujantys daugiau darbo sąnaudų. Tai lemia ir didesnius paslaugų kaštus.
Svarbu: AutoStiklų centro meistrai privalo tiksliai Jus informuoti, kiek laiko turi praeiti, kad galėtumėte saugiai važiuoti su pakeistu automobilio stiklu.
3. Pagal technines instrukcijas, keičiant automobilio stiklą, greta klijų naudojamas visas kompleksas papildomų medžiagų: gruntas, specialūs valikliai ir t.t. Pastebėta, kad dažnai iškylanti problema – stiklo atsiklijavimas. Taip nutinka būtent todėl, kad jis nebuvo tinkamai nuvalytas ar klijavimo paviršius nebuvo padengtas gruntu.
4. Džiūstant klijams, automobilis turi stovėti ant lygaus paviršiaus. Priešingu atveju stiklas gali pasislinkti į neteisingą padėtį.
5. Blogai įklijuotas stiklas ar tiesiog pasirinkti netinkami stiklų klijai gali įtakoti į stiklą įmontuotų radijo antenų, navigacijos, stiklo šildymo, lietaus jutiklių ar kitų sistemų elektros pralaidumą. Siekiant išvengti tokių nemalonumų, siūloma rinktis patikimus AutoStiklų centrus ir žinoti, kad reikia naudoti žemo elektros pralaidumo klijus.
„Atsižvelgdami į per 14 metų sukauptą darbo patirtį, galime drąsiai teigti, kad tinkamai įklijuotas priekinis stiklas, įvykus autoavarijai, neleidžia stiklo statramsčiui linkti į vidų ir stiklo šukėms sužaloti vairuotoją ar keleivį. Šį svarbų faktą būtina atsiminti keičiant priekinį stiklą, todėl reikia naudoti specialistų rekomenduojamas medžiagas ir darbo metodus“ – teigia visoje Lietuvoje veikiančių AutoStiklų centrų Evelkas prezidentas E. Zasimauskas.
Keisdami stiklą AutoStiklų centre Evelkas, Jūs galite būti tikri, kad darbas bus atliktas patikimai, saugiai ir tinkamomis sąlygomis.